Traff blink med bærekraftig stand på Bygg Reis Deg

Posted by Rikke Kjendseth on Nov 6, 2017 10:30:43 AM

Hunton stand bygg reise deg 2017

I oktober ble Bygg Reis Deg, bransjemessen for bygg, bolig og anlegg, arrangert på Lillestrøm. Messen samlet over 40 000 besøkende og 564 utstillere der flere hadde lagt ned mye tid og penger i å skille seg ut. Hunton, produsenten av trefiberbaserte byggematerialer, trakk imidlertid det lengste strået og ble kåret til Årets beste stand.

 

Reflekterte det naturlige og bærekraftige

Både helhetsinntrykk, stand-design, kommunikasjon av budskap, presentasjon av produkter, stoppeffekt, funksjonalitet og standbetjeningen ble lagt til grunn i vurderingen av beste stand. Juryen vektla særlig Huntons utforming og materialvalg i begrunnelsen, fordi det reflekterte den naturlige og bærekraftige merkevaren og produktenes opprinnelse på en svært god måte.

- Vi hadde stor trafikk av besøkende og fikk mange gode tilbakemeldinger på standen, men med så sterk konkurranse fra andre flotte stander var det likevel litt overraskende og ikke minst utrolig gøy at vi vant prisen, forteller Anette Strømberg, marketingsjef i Hunton.

Huntons stand var utvilsomt et blikkfang, utformet som et åpent og innbydende hus i tre deler hvor besøkende kunne gå inn og bli bedre kjent med selskapets tre- og trefiberbaserte byggesystemer. Spesielt sentral var deres nye nordiske merkevare innen gjennvinnbar isolasjon, nemlig Nativo® Trefiberisolasjon.

- Bygg Reis Deg var en viktig arena for oss i lanseringen av Nativo® Trefiberisolasjon, og den digitale kjennskapskampanjen Den mest anbefalte i forkant kulminerte i lanseringen på messen. Jeg mener dette også var avgjørende for at vi lyktes så godt, legger Anette til.

 

Tett dialog og nøye planlegging

Marketingsjefen mener det også var viktig at de i forkant av Bygg Reis Deg hadde en tett dialog og planla nøye på tvers av flere avdelinger, både marked, salg og teknisk. Men også det at de var opptatt av at standen skulle vise Huntons merkevare, produkter og løsninger på en tydelig og realistisk måte uten å pakkes inn i for mye kosmetikk.

- Jeg synes vi sammen klarte å få frem Huntons DNA og hva vi står for. Vi fikk vist systemene på en god måte og hvordan vi bygger et Hunton-hus. Jeg er spesielt fornøyd med at standen spilte på flere sanser; både det visuelle ved at du kunne se trevirkets ulike former, fra flis til ferdig produkt, og at du kunne kjenne lukten og høre lyden av skogen, avslutter marketingsjefen i Hunton, Anette Strømberg.

 

Se videointervju med Anette Strømberg her.

 

Iteo presiserer at vi ikke har bistått Hunton med å utvikle standen, men har sammen med reklamebyrået Ernö jobbet med ulike kommunikasjonsaktiviteter rundt kjennskapskampanjen.

Topics: Aktuelt, bygg reis deg, bygg reis deg 2017, Hunton, Hunton Fiber, stand

Siste innlegg

Stikkord

See all